Δημοτική Αστυνομία

Δημοτική Αστυνομία

Δημοτική Αστυνομία

Δημοτική Αστυνομία

Σε μια πόλη που μας έχει όλους ανάγκη η Δημοτική Αστυνομία Κορδελιού - Ευόσμου παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, αναβάθμισης της καθημερινής εικόνας της πόλης και βελτίωσης των συνθηκών κυκλοφορίας.

Διεύθυνση: Εθνικής Αντίστασης 56 (ισόγειο), Τ.Κ. 56334, Ελευθέριο Κορδελιό
Τηλ.: 2310666611

Στόχος μας είναι η διασφάλιση της ευταξίας της πόλης μας, μέσα από την εφαρμογή ισότιμης τήρησης των διατάξεων του νόμου με αντικειμενικότητα, συνέπεια, σεβασμό προς τον πολίτη και πάντα με γνώμονα τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και επιείκειας.

Μέρα με τη μέρα οι συμπολίτες μας διαπιστώνουν πως η Δημοτική Αστυνομία έχει τις ικανότητες, τις δυνατότητες και την εμπειρία για ολοκληρωμένες και εξειδικευμένες υπηρεσίες. Επιθυμούμε τη θεμελίωση σχέσεων συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους πολίτες για μια πόλη ανθρώπινη και λειτουργική.

Φόρμα επικοινωνίας
  • Υποβολή ένστασης παράβασης Κ.Ο.Κ.

    Διαδικασία Κατά το άρθρο 104 παρ. 2 του Κ.Ο.Κ. ο παραβάτης έχει δικαίωμα να εμφανιστεί εντός προθεσμίας τριών (3) ημερολογιακών ημερών, αρχομένης την επόμενη της παράβασης, προκειμένου να προβάλει τις αντιρρήσεις του. Η υποβολή των αντιρρήσεων γίνεται εγγράφως με τη συμπλήρωση του έντυπου ένστασης που χορηγεί η υπηρεσία. Αποδοχή Αντιρρήσεων Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και συγκεκριμένα βάσει του άρθρου 104 παρ.2 ορίζεται ότι: «η απόφαση με την οποία γίνονται δεκτές οι αντιρρήσεις απαιτείται να είναι πλήρως αιτιολογημένη με αναφορά σε συγκεκριμένα περιστατικά και στοιχεία». Η «πλήρως αιτιολογημένη απόφαση» που αξιώνει ο νομοθέτης, πρέπει εκτός από ειδική και ορισμένη αιτιολογία, να εδράζεται σε συγκεκριμένα περιστατικά και στοιχεία, τα οποία προφανώς ενσωματώνονται στο σώμα της σχετικής πράξης. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε απευθυνθείτε στο Γραφείο Ενστάσεων του Τμήματος Αστυνόμευσης στο τηλέφωνο 2310666611. Δικαιολογητικά Α. Έγγραφο αίτησης (βλ. δεξιά στήλη) με συμπληρωμένα, απαραιτήτως, τα πεδία: Όνομα Επίθετο Πατρώνυμο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας ΑΦΜ ΔΟΥ Διεύθυνση Κατοικίας (Οδός, αριθμός, Τ.Κ., περιοχή) Email Τηλέφωνο Είδος Παράβασης Αριθμός Παράβασης Ημερομηνία Παράβασης Στοιχεία ιδιοκτήτη (αν είναι διαφορετικά από τον αιτούντα, όνομα, επίθετο, ΑΔΤ, ΑΦΜ, ΔΟΥ, ) Αριθμός κυκλοφορίας οχήματος Περιγραφή/αιτιολόγηση του λόγου της ένστασης Β. Φωτοαντίγραφο άδειας κυκλοφορίας Γ. Φωτοαντίγραφο βεβαίωσης παράβασης Δ. Λοιπά δικαιολογητικά

  • Καταγγελία για θέματα αρμοδιοτήτων Δημοτικής Αστυνομίας

    Η υποβολή μιας καταγγελίας για θέματα αρμοδιότητας της Δημοτικής Αστυνομίας μπορεί να γίνει με τους κάτωθι τρόπους: Με επικοινωνία στο τηλεφωνικό κέντρο της Υπηρεσίας στο 2310666611 Με ηλεκτρονική αλληλογραφία στο: astinomefsi@kordelio-evosmos.gr Αυτοπροσώπως στα γραφεία της υπηρεσίας: Εθνικής Αντιστάσεως 56 (γωνία με Ανδρέα Παπανδρέου) στο ισόγειο, Κορδελιό

  • Παραλαβή/Προσκόμιση των αφαιρεθέντων για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. στοιχείων κυκλοφορίας

    Η παραλαβή των πινακίδων κυκλοφορίας, της άδειας κυκλοφορίας ή/και της άδειας ικανότητας οδηγού πραγματοποιείται μετά το πέρας των προβλεπόμενων από το νόμο ημερών διακράτησης τους σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 103 του Κ.Ο.Κ. και άρθρο 29 του Ν.4530/2018. Απαραίτητη προϋπόθεση για την παραλαβή των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από τον ιδιοκτήτη του είναι η καταβολή του προβλεπόμενου από τη νομοθεσία προστίμου. Δικαιολογητικά Διπλότυπο Είσπραξης από το Ταμείο Άδεια κυκλοφορίας οχήματος (πρωτότυπη) και Αντίγραφο αυτής. Ασφαλιστήριο συμβόλαιο εν ισχύ (πρωτότυπο) και Αντίγραφο αυτού. Ταυτότητα ή διαβατήριο κατόχου ή δίπλωμα οδήγησης (πρωτότυπα) και Αντίγραφο αυτών. Βεβαίωση Παράβασης Οχήματος (Κλήση) και Αντίγραφο αυτής. Σε περίπτωση παραλαβής από τρίτο πρόσωπο απαιτείται εξουσιοδότηση θεωρημένη από δημόσια αρχή για το γνήσιο της υπογραφής (π.χ. Κ.Ε.Π. ή Αστυνομικό Τμήμα ή ψηφιακά μέσω gov.gr). Όσον αφορά σε εταιρικά οχήματα απαιτείται εξουσιοδότηση από το νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής, καθώς και καταστατικό, ή ΦΕΚ σύστασης της εταιρείας ή ΓΕΜΗ, από το οποίο να αποδεικνύεται ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτής. Όσον αφορά σε μισθωμένα οχήματα (leasing) απαιτείται μισθωτήριο συμβόλαιο σε ισχύ, από το οποίο να προκύπτει ότι ο παραλήπτης των πινακίδων κυκλοφορίας είναι ταυτόχρονα και προσωρινός κάτοχος του οχήματος. Σε περίπτωση που το όνομα του οδηγού δεν αναφέρεται στο μισθωτήριο συμβόλαιο, ο παραβάτης οφείλει να προσκομίσει εξουσιοδότηση από τον νόμιμο εκπρόσωπο της μισθώτριας εταιρείας θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής, καθώς και καταστατικό ή ΦΕΚ σύστασης της εταιρείας από το οποίο να αποδεικνύεται ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτής. Σε περίπτωση θανάτου του ιδιοκτήτη απαιτούνται: Κληρονομητήριο ή Ληξιαρχική πράξη θανάτου και Διαθήκη ή πρόσφατο πιστοποιητικό εγγυτέρων συγγενών (τελευταίου εξαμήνου). Ο παραλαβών οφείλει να φέρει εξουσιοδότηση με το γνήσιο της υπογραφής από τον κάθε εγγύτερο συγγενή ξεχωριστά. Για την προσκόμιση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 105 του Κ.Ο.Κ. των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος (άδειας κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων) και της άδειας ικανότητας οδηγού, ο οδηγός, κάτοχος ή ιδιοκτήτης οφείλει να καταθέσει τα κάτωθι: Αντίγραφο ασφαλιστήριου συμβολαίου εν ισχύ. Άδεια κυκλοφορίας οχήματος (πρωτότυπη) και αντίγραφο αυτής. Άδεια ικανότητας οδηγού (πρωτότυπη) και αντίγραφο αυτής. Ταυτότητα ή διαβατήριο κατόχου (πρωτότυπο) και αντίγραφο αυτού. Η προσκόμιση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος (άδειας κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων) και της άδειας ικανότητας οδηγού, καθώς και των απαιτούμενων δικαιολογητικών μπορεί να γίνει από τρίτο πρόσωπο που θα φέρει εξουσιοδότηση από τον οδηγό ή/και τον κάτοχο του οχήματος θεωρημένη από δημόσια αρχή για το γνήσιο της υπογραφής.

  • Αίτηση χορήγησης βεβαίωσης απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένου οχήματος

    Η αίτηση (διαθέσιμη στην αριστερή στήλη) χορήγησης βεβαίωσης απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένου οχήματος υποβάλλεται στη Δημοτική αστυνομία. Ο πολίτης οφείλει να συμπληρώσει τα προσωπικά στοιχεία που απαιτούνται για την αίτηση και το λεκτικό: «Παρακαλώ να μου χορηγήσετε βεβαίωση παράδοσης (απομάκρυνσης) ή μη & πιστοποιητικό καταστροφής της ΕΔΟΕ ή δελτίο ποσοτικής παραλαβής, για το Ι.Χ επιβατικό / φορτηγό όχημα ιδιοκτησίας μου μάρκας _____________________ χρώματος _____________________ με αριθμό πλαισίου _____________________ και αριθμό κυκλοφορίας _____________________ που βρισκόταν σταθμευμένο στην οδό _____________________της Δημοτικής Ενότητας _____________________ από το έτος _____________________ και έπειτα.» Απαιτούμενα έγγραφα Αντίγραφο δελτίου ταυτότητας αιτούντα. Αντίγραφο αδείας κυκλοφορίας οχήματος, ή, ελλείψει αυτής, οποιαδήποτε δημόσιο έγγραφο που να αποδεικνύει την ιδιοκτησία (π.χ. Ε1, αποδεικτικό οφειλής τελών κ.ο.κ.) και Υ/Δ στην οποία θα αναγράφεται ότι «Είμαι ιδιοκτήτης του υπ’ αριθ. κυκλοφορίας _____________________ Ι.Χ.Ε. ή Φ οχήματος κατά περίπτωση, μάρκας _____________________ και χρώματος _____________________ » σε περίπτωση που δεν είναι εμφανή όλα τα στοιχεία του οχήματος. Εξουσιοδότηση από τον/την ιδιοκτήτη/τρια του οχήματος σε περίπτωση μη ταυτοπρόσωπης αίτησης. Σε περίπτωση θανάτου του νόμιμου ιδιοκτήτη αντίγραφο πιστοποιητικού πλησιέστερων συγγενών του θανόντα.

  • Πληρωμή Προστίμου παράβασης

    Η πληρωμή προστίμου Δημοτικής Αστυνομίας μπορεί να γίνει με ένα από τους παρακάτω τρόπους. Ταμεία Δήμου Κορδελιού - Ευόσμου Στα ταμεία του Δημαρχείου του Δήμου Κορδελιού - Ευόσμου Π.Μελά 24 , Εύοσμος Τραπεζική Μεταφορά Μπορεί να γίνει πληρωμή της παράβασης με κατάθεση μέσω τραπέζης και με τη χρήση web banking (μεταφορά σε λογαριασμό τρίτου). Απαραιτήτως πρέπει να αναφέρει ο καταθέτης στην αιτιολογία της κατάθεσης τα κάτωθι στοιχεία: Ονοματεπώνυμο Α.Φ.Μ. Πινακίδα οχήματος Αριθμός παράβασης Τηλέφωνο επικοινωνίας Τράπεζα Πειραιώς: ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ - ΕΥΟΣΜΟΥ Αρ.Λογ/σμού: 5262 - 051148-676 IBAN: GR78 0172 2620 0052 6205 148 676 ΕΛ.ΤΑ. - Τραπεζική Επιταγή Πληρωμές των παραβάσεων μπορούν να γίνουν και μέσω ΕΛ.ΤΑ., (με επιπρόσθετη χρηματική επιβάρυνση) ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ - ΕΥΟΣΜΟΥ. Απαραιτήτως στο έντυπο της ταχυδρομικής επιταγής ο αποστολέας πρέπει να σημειώσει: τον αριθμό πινακίδας οχήματος τον αριθμό της κλήσης την ημερομηνία παράβασης τη διεύθυνση κατοικίας του Α.Φ.Μ. τηλέφωνο επικοινωνίας

  • Έντυπα Υπεύθυνης Δήλωσης και Εξουσιοδότησης

    Για την ευκολία των πολιτών, στην δεξιά στήλη προσθέσαμε το Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης και το Έντυπο Εξουσιοδότησης σε ηλεκτρονική μορφή.

  • Copyright © 2024 Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

    Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
    «26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
    Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
    Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»

    Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :

    «Άρθρο 1
    Πεδίο Εφαρμογής
    1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
    2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
    χώρων.
    Άρθρο 2
    Διαδικασία καθαρισμού
    1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
    α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
    β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
    γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
    ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
    2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
    Άρθρο 3
    Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
    1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
    2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
    3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
    4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
    5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
    Άρθρο 4
    Μέριμνα υπόχρεων
    1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
    2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
    Άρθρο 5
    Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
    1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
    α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
    β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
    2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
    3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
    4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
    5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»

    Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
    «26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.

    Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153)