Οικονομικές Υπηρεσίες

Οικονομικές Υπηρεσίες

Φόρμα επικοινωνίας
  • Δημοτικά Τέλη & Φόροι: Αποφάσεις Συλλογικών Οργάνων – Κανονιστικές Αποφάσεις

    Αρμόδιο τμήμα: Τμήμα Διαχείρισης Προσόδων Δ/νση: Παύλου Μελά 24, 1ος όροφος Τηλέφωνα: 2313 302138, 140, 143, 148, 154, 159, 166, 171, 182 Ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου δημοσιεύει τις αποφάσεις Συλλογικών Οργάνων που αφορούν στους συντελεστές των δημοτικών τελών (καθαριότητας, φωτισμού, δημοτικού φόρου και τέλους Ακίνητης Περιουσίας, κλπ), στη χρήση Κοινόχρηστου Χώρου, τη λειτουργία των Περιπτέρων, τα Τέλη 0,5% επί των ακαθαρίστων Εσόδων κλπ.

  • Βεβαίωση Τέλους Ακίνητης Περιουσίας και Βεβαίωση Μη Οφειλής ΤΑΠ

    ΜΕ ΤΟ Ν. 5076/2023 (ΑΡΘ. 33) ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΑΠΌ 13/12/2023 Η «ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΗ ΟΦΕΙΛΗΣ ΤΑΠ» ΓΙΑ  ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Ν.5076/13-12-23, ΑΡΘΡΟ 33 : Καταργούμενες και μη εφαρμοζόμενες διατάξεις 1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται: α) η παρ. 18 του άρθρου 24 του ν. 2130/1993 (Α’ 62), περί της βεβαίωσης μη οφειλής Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π.), και β) το άρθρο 59 του ν. 4483/2017 (Α’ 107), περί της προσκόμισης βεβαίωσης περί μη οφειλής Τ.Α.Π.. 2. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 13 του ν. 1587/1950 (Α’ 294), περί της υποχρέωσης προσκόμισης αντιγράφου φορολογικής δήλωσης στον μεταγραφοφύλακα, δεν εφαρμόζεται στις μεταγραφές δικαιωμάτων επί ακινήτων.

  • Ηλεκτροδότηση Νέας Παροχής – Επανασύνδεση - Ηλεκτροδότηση Εργοταξίου

    1η Ηλεκτροδότηση – Επανασύνδεση   Αίτηση με πλήρη στοιχεία (ιδιοκτήτη/μισθωτή) Φωτοτυπία Συμβολαίου Ιδιοκτησίας ακινήτου (κτίσμα/οικόπεδο) Φωτοτυπία Συμβολαίου μίσθωσης σε περίπτωση μίσθωσης του ακινήτου. Φωτοτυπία θεωρημένου ηλεκτρολογικού σχεδίου με τον αριθμό παροχής Βεβαιώσεις Τακτοποίησης Υ.Π.Ε.Κ.Α, ημιυπαιθρίων-αυθαιρέτων κτλ.:Ν.3843/2010, Ν.4178/2013, Ν.4495/17 (αν υπάρχουν)   Ηλεκτροδότηση κοινόχρηστων χώρων: Αίτηση με πλήρη στοιχεία (ιδιοκτήτη/μισθωτή) Φωτοτυπία Συμβολαίου Ιδιοκτησίας ακινήτου Φωτοτυπία θεωρημένου ηλεκτρολογικού σχεδίου με τον αριθμό παροχής Πίνακας ποσοστών κτισμάτων   Ηλεκτροδότηση Εργοταξίου (εργοταξιακή παροχή):   Αίτηση με πλήρη στοιχεία (ιδιοκτήτη/μισθωτή) Φωτοτυπία Συμβολαίου Ιδιοκτησίας ακινήτου (πλήρη στοιχεία οικοπέδου) Φωτοτυπία θεωρημένου ηλεκτρολογικού σχεδίου με τον αριθμό παροχής Αντίγραφο οικοδομικής άδειας   Νεόδμητες οικοδομές: Αίτηση με πλήρη στοιχεία (ιδιοκτήτη/μισθωτή) Φωτοτυπία Συμβολαίου Ιδιοκτησίας ακινήτου (πλήρη στοιχεία οικοπέδου) Φωτοτυπία θεωρημένου ηλεκτρολογικού σχεδίου με τον αριθμό παροχής Αντίγραφο οικοδομικής άδειας με θεώρηση για σύνδεση στα δίκτυα Πίνακας ποσοστών κτισμάτων ΠΡΟΣΟΧΗ Οι αιτήσεις υπογεγραμμένες με πλήρη δικαιολογητικά μπορούν να υποβάλλονται με τους κάτωθι τρόπους: α) σε φυσικό αρχείο με αυτοπρόσωπη παρουσία (ενδιαφερόμενου ή εξουσιοδοτούμενου προσώπου) στην υπηρεσία πρωτοκόλλου στο Δημαρχείο Κορδελιού Ευόσμου (Παύλου Μελά 24, Εύοσμος), β) με  email  στην υπηρεσία πρωτοκόλλου στη διευ/νση:  protokolo@kordelio-evosmos.gr Σε περίπτωση που δεν προσέρχεται ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος, ο αντιπρόσωπος οφείλει να προσκομίζει, εκτός των παραπάνω δικαιολογητικών και εξουσιοδότηση/ πληρεξούσιο.   Για ηλεκτρονική εξουσιοδότηση πατήστε εδώ: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-exousiodoteses

  • Διόρθωση/Aλλαγή Τετραγωνικών Μέτρων Ιδιοκτησιών

    Αρμόδιο τμήμα: Τμήμα Διαχείρισης Προσόδων Δ/νση: Παύλου Μελά 24 Τηλέφωνα: 2313 302154,-159,-140, -157,-143,-138 Δικαιολογητικά: 1. Αίτηση ιδιοκτήτη με πλήρη στοιχεία 2. Φωτοτυπία λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος 3. Φωτοτυπία Συμβολαίου Ιδιοκτησίας ακινήτου 4. Φωτοτυπία Συμβολαίου μίσθωσης σε περίπτωση μίσθωσης του ακινήτου. 5. Φωτοτυπία Τακτοποίησης ΥΠΕΚΑ ημιυπαίθριων/αυθαιρέτων χώρων αν υπάρχει (Ν.3843/2010, Ν.4014/2011, Ν.4178/13, Ν.4495/17)   *Σε περίπτωση που δεν προσέρχεται ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος, ο αντιπρόσωπος οφείλει να έχει, εκτός των παραπάνω δικαιολογητικών και εξουσιοδότηση ή πληρεξούσιο από τον ενδιαφερόμενο. * Για ηλεκτρονική εξουσιοδότηση πατήστε εδώ: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-exousiodoteses * Οι αιτήσεις υπογεγραμμένες με πλήρη δικαιολογητικά μπορούν να αποστέλλονται με email στην υπηρεσία πρωτοκόλλου protokolo@kordelio-evosmos.gr

  • Δήλωση Μη Ηλεκτροδοτούμενου Ακινήτου

    1. Αίτηση ιδιοκτήτη με πλήρη στοιχεία 2. Φωτοτυπία τελευταίου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος (σε περίπτωση διακοπής ηλεκτροδότησης) 3. Φωτοτυπία Συμβολαίου Ιδιοκτησίας ακινήτου Βεβαιώσεις Τακτοποίησης Υ.Π.Ε.Κ.Α, ημιυπαιθρίων-αυθαιρέτων κτλ (Ν.3843/2010, Ν.4014/2011, Ν.4178/13, Ν.4495/17 (ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ) Σε περίπτωση που δεν προσέρχεται ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος, ο αντιπρόσωπος οφείλει να έχει, εκτός των παραπάνω δικαιολογητικών και εξουσιοδότηση ή πληρεξούσιο από τον ενδιαφερόμενο. Για ηλεκτρονική εξουσιοδότηση πατήστε εδώ: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-exousiodoteses * Οι αιτήσεις υπογεγραμμένες με πλήρη δικαιολογητικά μπορούν να αποστέλλονται με email στην υπηρεσία πρωτοκόλλου protokolo@kordelio-evosmos.gr

  • Δήλωση Ιδιοκτησίας Ακινήτων

    1. Αίτηση ιδιοκτήτη με πλήρη στοιχεία 2. Φωτοτυπία τελευταίου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος (σε περίπτωση διακοπής ηλεκτροδότησης παλαιότερο λογαριασμό) 3. Φωτοτυπία Συμβολαίου Ιδιοκτησίας ακινήτου 4. Βεβαιώσεις Τακτοποίησης Υ.Π.Ε.Κ.Α, ημιυπαιθρίων-αυθαιρέτων κτλ (Ν.3843/2010, Ν.4014/2011, Ν.4178/13, Ν.4495/17 (ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ)   Σε περίπτωση που δεν προσέρχεται ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος, ο αντιπρόσωπος οφείλει να έχει, εκτός των παραπάνω δικαιολογητικών και εξουσιοδότηση ή πληρεξούσιο από τον ενδιαφερόμενο. Για ηλεκτρονική εξουσιοδότηση πατήστε εδώ: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-exousiodoteses * Οι αιτήσεις υπογεγραμμένες με πλήρη δικαιολογητικά μπορούν να αποστέλλονται με email στην υπηρεσία πρωτοκόλλου protokolo@kordelio-evosmos.gr

  • Αλλαγή χρήσης / Διαχωρισμός / Συνένωση

    Αίτηση ιδιοκτήτη με πλήρη στοιχεία Φωτοτυπία τελευταίου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος (σε περίπτωση διακοπής ηλεκτροδότησης παλαιότερο λογαριασμό) Φωτοτυπία Συμβολαίου Ιδιοκτησίας ακινήτου ή/και μισθωτήριο συμβόλαιο Βεβαιώσεις Τακτοποίησης Υ.Π.Ε.Κ.Α, ημιυπαιθρίων-αυθαιρέτων κτλ (Ν.3843/2010, Ν.4014/2011, Ν.4178/13, Ν.4495/17 (ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ) Έγγραφο Βεβαίωση Υ.Π.Ε.Κ.Α Ν.4495/17 για την αλλαγή χρήσης/τον διαχωρισμό/συνένωση ή τροποποίηση οικοδομικής άδειας για την αλλαγή χρήσης/ τον διαχωρισμό/συνένωση

  • Απαλλαγή/Μείωση δημοτικών τελών πολυτέκνων, τριτέκνων , μονογονεϊκών οικογενειών, ΑμΕΑ, απόρων

    Αρμόδιο τμήμα: Τμήμα Διαχείρισης Προσόδων – Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών Δ/νση: Παύλου Μελά 24, 1ος όροφος Τηλέφωνα: 2313 302 143, -182, -140, -154, -159   ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ: Προβλέπονται από τις διατάξεις του αρθ.202, παρ. 3, του Ν3463/06 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθ.13 του Ν 4368/2016 & τροποποιήθηκε με το αρθ.12 του Ν4558/2018   Με την υπ’ αριθ.247/2022 (ΑΔΑ:9ΟΟΟΩΛΒ-ΗΝΝ) Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίστηκαν Ειδικές Μειώσεις (απαλλαγή)  Δημοτικών Τελών και Δημοτικού Φόρου για το έτος 2023, ως ακολούθως:   Α. ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ: Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα των γονέων και τέκνων να είναι έως και 30.000 €.   ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ Αίτηση (έντυπο Δήμου). Αστυνομική ταυτότητα ενδιαφερομένου (φωτοαντίγραφο). Εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος (φωτοαντίγραφο). Πρόσφατη απόδειξη της Δ.Ε.Η. ή άλλου παρόχου της κατοικίας στην οποία διαμένουν. Συμβόλαιο ιδιοκτησίας του ακινήτου ή και συμβόλαιο μίσθωσης στις περιπτώσεις που ο ενδιαφερόμενος πολύτεκνος είναι μισθωτής. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, στο οποίο σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων να είναι εμφανές ποιος από τους δύο γονείς έχει την επιμέλεια των παιδιών. Στη περίπτωση αδυναμίας προσκόμισης Πιστοποιητικού Οικογενειακής Κατάστασης, Πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, η οποία απονέμει την πολυτεκνική ιδιότητα, στο σώμα του οποίου θα επισημαίνεται η τελευταία θεώρηση, η οποία γίνεται ανά τριετία ατελώς. Σε περίπτωση μίσθωσης υπεύθυνη δήλωση του μισθωτή ή ιδιοκτήτη ότι σε περίπτωση αλλαγής κατοικίας δεσμεύεται να προσέλθει στην Υπηρεσία να δηλώσει τη διακοπή ή τη λήξη της μίσθωσης, προκειμένου να προβούμε στην επαναφορά της αρχικής χρέωσης του ακινήτου. Για τα προστατευόμενα τέκνα έως 24 ετών εάν είναι άνεργα ή φοιτούν σε σχολές όλων των βαθμίδων προσκομίζονται θεωρημένη κάρτα ανεργίας ή βεβαίωση σπουδών αντίστοιχα, Ε1 των γονέων και εκκαθαριστικό φορολογικής δήλωσης τέκνων (άνω των 18 και έως το 24ο έτος ηλικίας τους).   Β. ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ : Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα των γονέων και τέκνων να είναι έως και 30.000,00 €. Απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι αυτά που προαναφέρθηκαν στην περίπτωση Α.   Γ. ΜΟΝΟΓΟΝΕΪΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ: Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα να είναι έως και 30.000,00 €. Απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι αυτά που προαναφέρθηκαν στην περίπτωση Α.   Δ. ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (ΑΜΕΑ) ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ 80% ΚΑΙ ΑΝΩ: Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα των γονέων και τέκνων να μην υπερβαίνει το ποσό των 35.000,00 €.   ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ Αίτηση (έντυπο Δήμου). Αστυνομική ταυτότητα ενδιαφερομένου (φωτοαντίγραφο). Πιστοποιητικό Υγειονομικής Επιτροπής του ΚΕ.Π.Α. Εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος (φωτοαντίγραφο). Πρόσφατη απόδειξη της Δ.Ε.Η. ή άλλου παρόχου της κατοικίας στην οποία διαμένουν. Συμβόλαιο ιδιοκτησίας του ακινήτου ή και συμβόλαιο μίσθωσης στις περιπτώσεις που ο ενδιαφερόμενος πολύτεκνος είναι μισθωτής. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, στο οποίο σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων να είναι εμφανές ποιος από τους δύο γονείς έχει την επιμέλεια των παιδιών. Σε περίπτωση μίσθωσης υπεύθυνη δήλωση του μισθωτή ή ιδιοκτήτη ότι σε περίπτωση αλλαγής κατοικίας δεσμεύεται να προσέλθει στην Υπηρεσία να δηλώσει τη διακοπή ή τη λήξη της μίσθωσης, προκειμένου να προβούμε στην επαναφορά της αρχικής χρέωσης του ακινήτου. Για τα προστατευόμενα τέκνα έως 24 ετών εάν είναι άνεργα ή φοιτούν σε σχολές όλων των βαθμίδων προσκομίζονται θεωρημένη κάρτα ανεργίας ή βεβαίωση σπουδών αντίστοιχα, Ε1 των γονέων και εκκαθαριστικό φορολογικής δήλωσης τέκνων (άνω των 18 και έως το 24ο έτος ηλικίας τους). Για τα άτομα με ειδικές ανάγκες δεν θα λαμβάνονται οι αιτήσεις μόνον όσων φέρονται στο λογαριασμό της ΔΕΗ ως καταναλωτές, δικαιούχοι των μειώσεων είναι οι σύζυγοι, αδέρφια, τέκνα, γιαγιάδες, παππούδες, οι ασκούντες γονική μέριμνα και οι ασκούντες δικαστική συμπαράσταση των ΑΜΕΑ. Η αίτηση για την απαλλαγή θα γίνεται κατά περίπτωση.   Ε. ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (ΑΜΕΑ) ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ 67% ΚΑΙ ΑΝΩ: Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα των γονέων και τέκνων να μην υπερβαίνει το ποσό των 30.000,00 €. Απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι αυτά που προαναφέρθηκαν στην περίπτωση Δ. ΣΤ. ΑΠΟΡΟΙ – ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΑΝΕΡΓΟΙ – ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘ. 235 ΤΟΥ Ν. 4389/2016: Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ Αίτηση (έντυπο Δήμου). Αστυνομική ταυτότητα ενδιαφερομένου (φωτοαντίγραφο). Εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος (φωτοαντίγραφο). Πρόσφατη απόδειξη της Δ.Ε.Η. της κατοικίας στην οποία διαμένουν. Συμβόλαιο ιδιοκτησίας του ακινήτου ή και μισθωτήριο συμβόλαιο, σε περίπτωση μίσθωσης του ακινήτου. Πιστοποιητικό οικονομικής αδυναμίας από την Κοινωνική Πρόνοια. (άποροι) Πιστοποιητικό Κ.Ε.Α (δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης). Βεβαίωση μακροχρόνιας ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ (μακροχρόνια άνεργοι). Υπεύθυνη δήλωση (έντυπο Δήμου) των ενδιαφερόμενων, με την οποία θα δηλώνουν ότι σε περίπτωση λήξης της μίσθωσης ή αλλαγής κατοικίας ή επερχόμενης έλλειψης των προϋποθέσεων, δεσμεύονται να ενημερώσουν την Υπηρεσία, προκειμένου να προβεί στην επαναφορά της αρχικής χρέωσης του ακινήτου.   Γενικές Παρατηρήσεις: Η απαλλαγή των δημοτικών τελών στα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω και στα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω δεν έχει αναδρομική ισχύ και υπολογίζεται από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης του ενδιαφερόμενου. Η χρονική διάρκεια της μείωσης υπολογίζεται σύμφωνα με το χρονικό όριο επανελέγχου και ανανέωσης του ποσοστού αναπηρίας που αναφέρεται στη γνωμάτευση και με την προϋπόθεση του οικογενειακού εισοδήματος. Σε περίπτωση επαναφοράς των αρχικών τετραγωνικών μέτρων, μετά τη λήξη του χρονικού ορίου επανελέγχου του ποσοστού αναπηρίας, η προσκόμιση νέας αίτησης για μείωση δημοτικών τελών, λόγω έκδοσης νέας γνωμάτευσης, δε γεννά αξιώσεις επιστροφής ποσών ή αναδρομικής μείωσης των δημοτικών τελών για το χρονικό διάστημα επαναφοράς χρέωσης των αρχικών τετραγωνικών μέτρων του ακινήτου. Οι απαλλαγές για τις κατηγορίες των πολύτεκνων , τρίτεκνων, μονογονεϊκών οικογενειών, των ΑΜΕΑ άνω των 67% ή 80%, των απόρων, μακροχρόνια ανέργων και δικαιούχων Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης αφορά την πρώτη κατοικία. Για όλες τις περιπτώσεις, για προστατευόμενα τέκνα έως 24 ετών εάν είναι άνεργα ή φοιτούν σε σχολές όλων των βαθμίδων προσκομίζονται θεωρημένη κάρτα ανεργίας ή βεβαίωση σπουδών αντίστοιχα, Ε1 των γονέων και εκκαθαριστικό φορολογικής δήλωσης τέκνων (άνω των 18 και έως το 24οέτος ηλικίας τους) Σε περιπτώσεις αιτούντων για απαλλαγή των δημοτικών τελών που η μόνιμη/1η κατοικία τους βρίσκεται στο Δήμο Κορδελιού Ευόσμου αλλά υποβάλλουν φορολογική δήλωση σε Δ.Ο.Υ. άλλης περιοχής, θα πρέπει να συνυποβάλλεται στα δικαιολογητικά το Έντυπο Ε1 όπου να φαίνεται η διεύθυνση της 1ης  κατοικίας. Η επικαιροποίηση των στοιχείων των ωφελούμενων είναι ετήσια και η υποβολή της αίτησης ακολουθεί την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος   (για την προηγούμενη χρήση) και την έκδοση της Πράξης Προσδιορισμού Φόρου του αντίστοιχου έτους.   Σε περίπτωση που δεν προσέρχεται ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος, ο αντιπρόσωπος οφείλει να έχει, εκτός των παραπάνω δικαιολογητικών και εξουσιοδότηση ή πληρεξούσιο από τον ενδιαφερόμενο. Για ηλεκτρονική εξουσιοδότηση πατήστε εδώ: https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-exousiodoteses * Οι αιτήσεις υπογεγραμμένες με πλήρη δικαιολογητικά μπορούν να αποστέλλονται με email στην υπηρεσία πρωτοκόλλου protokolo@kordelio-evosmos.gr

  • Άδειες Χρήσης Κοινόχρηστου Χώρου για Τραπεζοκαθίσματα

    Αρμόδιο τμήμα: Τμήμα Διαχείρισης Προσόδων Δ/νση: Παύλου Μελά 24, 1ος όροφος Τηλέφωνα: 2313 302 138, -148 Απαραίτητα Δικαιολογητικά για την έκδοση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου για τραπεζοκαθίσματα : 1.Φωτοαντίγραφο της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος . 2.Φωτοαντίγραφο της ταυτότητας αιτούντα, σε περίπτωση εταιριών φωτοτυπία απαραίτητων εγγράφων εταιρίας και απαραίτητα έγγραφα σε περιπτώσεις εξουσιοδότησης ή εκπροσώπησης. 3.Αντίγραφο Πρόσφατης Κάτοψης ισογείου με αποτυπωμένο τον Εμπορικό και Αστικό εξοπλισμό ,την Ο.Γ., την Ρ. Γ. και αποτύπωση κρασπέδου σε 3 φωτοαντίγραφα. 4.Φωτοαντίγραφο Άδειας οικοδομής με τοπογραφικό σε 2 φωτοαντίγραφα. 5.Στις περιπτώσεις που ο εξωτερικός υπαίθριος χώρος των καταστημάτων αποτελεί προκήπιο ή ελεύθερο χώρο οικοπέδου, απαιτείται βεβαίωση μηχανικού . 6. Στις περιπτώσεις τακτοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, απαραίτητη για την έκδοση της άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου είναι η οριστική υπαγωγή στο Νόμο 4178/2013. Απαραίτητα Δικαιολογητικά για την Ανανέωση  Άδειας  χρήσης κοινόχρηστου χώρου για τραπεζοκαθίσματα : (Αφορά περιπτώσεις όπου έχει χορηγηθεί άδεια στο αμέσως προηγούμενο ημερολογιακό έτος και μόνον αυτές) Βεβαίωση περί μη οφειλής (παρέχεται αυτεπάγγελτα από την υπηρεσία) Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/1986 περί μη τροποποιήσεως της αρχικής άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καθώς και μη τροποποιήσεως της αρχικής άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου. Αντίγραφο της άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου του     προηγούμενου έτους. Για την έκδοση άδειας κοινόχρηστου χώρου για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων απαραίτητη είναι η θετική γνωμάτευση της Υποδ/νσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης & της Διεύθυνσης Μελετών & Έργων του Δήμου. Η Γνωμάτευση είναι δεσμευτική για την έκδοση άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου.

  • Άδεια Χρήσης Κοινόχρηστου Χώρου (λοιπές περιπτώσεις εκτός τραπεζοκαθισμάτων)

    Αρμόδιο τμήμα: Τμήμα Διαχείρισης Προσόδων Δ/νση: Παύλου Μελά 24, 1ος όροφος Τηλέφωνα: 2313 302 138, -148 Απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου για Είσοδο-Έξοδο σε επαγγελματικούς χώρους Βεβαίωση περί μη οφειλής (παρέχεται αυτεπάγγελτα από την υπηρεσία) Αντίγραφο άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος από τη Δ/νση Μεταφορών Θεσσαλονίκης όπου προβλέπεται. Αντίγραφο της ταυτότητας του επιχειρηματία και σε περίπτωση εταιριών φωτοτυπία του καταστατικού της εταιρίας και φωτοτυπία της ταυτότητας του εκπροσώπου της εταιρίας καθώς και των μελών της. Αντίγραφο Πρόσφατης Κάτοψης  ισογείου με αποτυπωμένο τον  Εμπορικό και Αστικό εξοπλισμό ,την Ο.Γ., την Ρ. Γ. και αποτύπωση κρασπέδου  σε 3 φωτοαντίγραφα. Αντίγραφο  Άδειας οικοδομής με τοπογραφικό σε 2 φωτοαντίγραφα. Για την έκδοση άδειας κοινόχρηστου χώρου για Είσοδο-Έξοδο σε επαγγελματικούς χώρους απαραίτητη είναι η θετική γνωμάτευση της Υπ/δνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης & της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας – Συντηρήσεων Τεχνικών Έργων του Δήμου. Η Γνωμάτευση είναι δεσμευτική για την έκδοση άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου. Απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου για τοποθέτηση εμπορευμάτων Βεβαίωση περί μη οφειλής (παρέχεται αυτεπάγγελτα από την υπηρεσία) Αντίγραφο άδειας ίδρυσης και λειτουργίας στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Φωτοαντίγραφο της ταυτότητας του επιχειρηματία και σε περίπτωση εταιριών φωτοτυπία του καταστατικού της εταιρίας και φωτοτυπία της ταυτότητας του εκπροσώπου της εταιρίας καθώς και των μελών της. Αντίγραφο Πρόσφατης Κάτοψης  ισογείου με αποτυπωμένο τον  Εμπορικό και Αστικό εξοπλισμό ,την Ο.Γ., την Ρ. Γ. και αποτύπωση κρασπέδου  σε 3 φωτοαντίγραφα. Αντίγραφο  Άδειας οικοδομής με τοπογραφικό σε 2 φωτοαντίγραφα. Στις περιπτώσεις που ο εξωτερικός υπαίθριος χώρος των καταστημάτων αποτελεί προκήπιο ή ελεύθερο χώρο οικοπέδου, απαιτείται βεβαίωση μηχανικού . Τα καταστήματα ψιλικών απαγορεύεται να τοποθετούν ψυγεία στον εξωτερικό υπαίθριο χώρο του καταστήματος. Για την έκδοση άδειας κοινόχρηστου χώρου για τοποθέτηση εμπορευμάτων είναι απαραίτητη η θετική γνωμάτευση της Υπ/δνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης & της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας – Συντηρήσεων Τεχνικών Έργων του Δήμου. Η Γνωμάτευση είναι δεσμευτική για την έκδοση άδειας κατάληψης κοινόχρηστου χώρου. Απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου για λοιπές χρήσεις (κάδοι, οικοδ. εργασίες κλπ) Βεβαίωση περί μη οφειλής(παρέχεται αυτεπάγγελτα από την υπηρεσία) Ταυτότητα αιτούντα Αποτύπωση του προς χρήση χώρου (φωτογραφία ή κάτοψη) Για την έκδοση άδειας κοινόχρηστου χώρου για λοιπές χρήσεις (κάδοι, οικοδ.εργασίες κλπ)  είναι απαραίτητη η θετική γνωμάτευση της Υπ/δνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης.  

  • Τέλη 0,5% ή 5% επί των Ακαθαρίστων Εσόδων

    Αρμόδιο τμήμα : Προσόδων Διεύθυνση: Παύλου Μελά 24 (1ος όροφος), Τ.Κ. 56224, Εύοσμος Τηλέφωνα: 2313 302148, 2013 302138 ΠΡΟΣΟΧΗ: Αλλαγή της διαδικασίας υποβολής Δήλωσης Απόδοσης του Τέλους επί των ακαθαρίστων Εσόδων των υπόχρεων επιχειρήσεων. Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση Α.1209/22-12-2023 σχετικά με τον καθορισμό της διαδικασίας υποβολής δήλωσης απόδοσης του τέλους διαμονής παρεπιδημούντων και του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων των κέντρων διασκέδασης, εστιατορίων και συναφών καταστημάτων της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 339/1976 (Α' 136) καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την είσπραξη των εν λόγω τελών. Σύμφωνα με την ανωτέρω αναφερόμενη Απόφαση (Α1209/2023),  η δήλωση απόδοσης του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων των επιχειρήσεων της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 339/1976 (Α' 136),  υποβάλλεται ψηφιακά μέσω της ψηφιακής πύλης «myAADE» (myAADE.gov.gr). Οι υπόχρεοι σε καταβολή τέλους παρεπιδημούντων ή τέλους επί των ακαθάριστων εσόδων, εφόσον υπόκεινται σε Φ.Π.Α., υποβάλλουν τη δήλωση κατά τον ίδιο χρόνο που υποβάλλεται η δήλωση Φ.Π.Α. και το δηλωθέν ποσό καταβάλλεται μέσα στην προθεσμία απόδοσης του φόρου αυτού. Τα οφειλόμενα τέλη παρεπιδημούντων και επί ακαθάριστων εσόδων που αφορούν το έτος 2022 περιλαμβάνονται σε μία δήλωση και καταβάλλονται εμπρόθεσμα στο σύνολό τους έως και την τελευταία εργάσιμη για το Δημόσιο ημέρα του Ιανουαρίου 2024. Τα τέλη παρεπιδημούντων και επί ακαθάριστων εσόδων που αφορούν το έτος 2023, περιλαμβάνονται στις δηλώσεις των αντίστοιχων φορολογικών περιόδων, οι οποίες υποβάλλονται εμπρόθεσμα έως και την τελευταία εργάσιμη για το Δημόσιο ημέρα του Ιανουαρίου 2024. Τα οφειλόμενα ανωτέρω ποσά για το έτος 2023 καταβάλλονται εμπρόθεσμα έως και την ίδια ως άνω ημερομηνία. Σημειώνεται ότι: – Υποχρέωση για πληρωμή του τέλους έχουν όλα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που έχουν τραπεζοκαθίσματα ή σκαμπό στο κατάστημα τους. – Καταληκτικές ημερομηνίες για την πληρωμή του τέλους είναι οι αντίστοιχες για την κατάθεση της περιοδικής δήλωσης του Φ.Π.Α. στις Δ.Ο.Υ. Νομοθετικό Πλαίσιο: Ν 4483/2017 άρθρο 62, παρ. 1 : «Τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος», όπως ισχύει.– ΚΥΑ 1209/2023

  • Αίτηση Βεβαίωσης περί μη οφειλής Εισφοράς σε χρήμα & Μετατροπή σε χρήμα της εισφοράς σε γη

    ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΕ ΦΩΤΟΑΝΤΙΓΡΑΦΑ: • Συμβόλαιο ακινήτου ανάλογο του αιτήματος • Ταυτότητα ή Εξουσιοδοτικά Έγγραφα αιτούντα * Οι αιτήσεις υπογεγραμμένες με πλήρη δικαιολογητικά μπορούν να αποστέλλονται με email στην υπηρεσία πρωτοκόλλου protokolo@kordelio-evosmos.gr

  • Copyright © 2024 Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

    Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
    «26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
    Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
    Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»

    Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :

    «Άρθρο 1
    Πεδίο Εφαρμογής
    1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
    2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
    χώρων.
    Άρθρο 2
    Διαδικασία καθαρισμού
    1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
    α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
    β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
    γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
    ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
    2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
    Άρθρο 3
    Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
    1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
    2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
    3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
    4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
    5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
    Άρθρο 4
    Μέριμνα υπόχρεων
    1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
    2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
    Άρθρο 5
    Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
    1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
    α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
    β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
    2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
    3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
    4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
    5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»

    Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
    «26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.

    Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153)